گالری ما

اطلاعات تماس

مزایا و معایب نمای مینرال ساختمان

بی‌شک اگر به دنبال استفاده از یکی از نماهای زیبا و به‌روز هستید، نام نمای مینرال ساختمان به گوشتان خورده است. این نما یکی از جدیدترین انواع نما بوده که چه در ایران و چه در خارج از کشور طرفداران بسیار زیادی را دارد. این نما که از ظاهر بسیار زیبایی برخوردار است امروزه در بسیاری از ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با اینکه نمای مینرال ساختمان بیشتر آشنا کرده و به این موضوع مهم بپردازیم که مزایا و معایب نمای مینرال ساختمان چیست. اگر شما عزیزان هم قصد استفاده از نمای مینرال را دارید یا به دنبال اطلاعاتی در این خصوص هستید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نمای مینرال چیست؟

در ابتدا لازم است کمی با نمای مینرال بیشتر آشنا شویم. نمای مینرال یکی از جدیدترین و شناخته شده‌ترین انواع نمای ساختمانی است که در آن ترکیبی از سنگ‌های مرمریت، گرانیت و کوارتز با رنگ‌های طبیعی استفاده می‌شود. این نوع از ترکیب با سه مقدار از اندازه دانه‌ها به اندازه‌های ریز، متوسط و درشت موجود است. شما عزیزان می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی اقدام به استفاده از هر نوع از این متریال‌ها و سایز دانه‌ها کنید و نمای مدنظر خود را بسازید.

حال که با مفهوم نمای مینرال بیشتر آشنا شدیم در ادامه قصد داریم شما عزیزان را با مزایا و معایب نمای مینرال بیشتر آشنا کرده و شما عزیزان را پیش از استفاده از این نوع نما در خصوص مزایا و معایب آن آگاه کنیم.

مزایای استفاده از نمای مینرال ساختمان

در این بخش از مقاله قصد داریم شما عزیزان را با مزایای استفاده از نمای مینرال ساختمان بیشتر آشنا کنیم. بدون شک این نما دارای مزایای بسیار زیادی است که با استفاده از آن از این مزایا بهره مند می‌شوید. مزایای استفاده از این نما شامل موارد زیر می‌شود:

سرعت اجرا

یکی از مهم‌ترین مواردی که در خصوص استفاده از نمای مینرال وجود دارد سرعت اجرای آن است. اگر قصد دارید ساختمان خود را با سرعت بیشتری با اتمام برسانید نمای مینرال یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. چرا که اجرای نمای مینرال بر روی ساختمان به نسبت سایر نماها زمان کمتری می‌برد و همین امر باعث می‌شود که ساختمان شما در مدت زمان کمتری آماده شود.

مقرون به صرفه بودن

یکی از مهم‌ترین مزایایی که این نما نسبت به سایر نماها دارد، مقرون به صرفه بودن آن است. هزینه اجرا و قیمت نمای مینرال ساختمان بسیار کمتر از سایر روش‌های اجرای نما است. اگر بودجه کمی در اختیار دارید می‌توانید از این نما برای ساختمان خود استفاده کنید.

مقاومت در برابر گرما

یکی دیگر از مزایای استفاده از نمای مینرال مقاومت این نوع نما در برابر گرما است. با توجه به این موضوع که در این نوع از نما از سنگ‌دانه‌های ریز استفاده شده است، باعث شده تا این نما در روزهای گرم سال مقاومت خوبی از خود نشان داده و دمای ساختمان را به خوبی حفظ کند و سریع گرم نشود.

مقاوم دربرابر آلودگی‌ها و ریزگردها

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این نما این است که دیگر نگران خراب شدن، کهنه شدن و کثیف شدن این نما به وسیله ریزگرد‌ها و گرد و غبار نخواهید بود. در نمای مینرال ساختمان از پودرهای آنتی استاتیک استفاده شده است که به گرد و غبارها این اجازه را نمی دهد که جذب نمای ساختمان شوند.

وزن سبک

یکی دیگر از مزایای اساسی استفاده از این نوع نما وزن سبک آن است. با توجه به اینکه امروزه تاکید ویژه‌ای بر سبک سازی ساختمان‌ها وجود دارد؛ نمای مینرال وزن کمتری به نسبت سایر نمای‌های ساختمانی دارد.

معایب نمای مینرال ساختمان

این نما در کنار تمامی مزایایی که دارد، دارای معایبی نیز بوده و لازم است تا پیش از استفاده از آن با معایب آن نیز آشنا شوید. معایب استفاده از نمای مینرال ساختمان شامل موارد زیر می‌شود:

عدم استفاده از پودرهای آنتی استاتیک

در برخی از طرح‌های اجرایی و برخی از مجریان در پیاده سازی نمای مینرال از پودرهای آنتی استاتیک استفاده نمی‌کنند به همین دلیل ممکن است به مرور زمان گرد و غبار و دوده جذب نمای ساختمان شود. اگر خود شما عزیزان پیمانکار یا مجری ساختمان هستید، حتما از پودرهای آنتی استاتیک استفاده کنید تا گرد و غبار و دوده‌ها جذب نمای ساختمان شما نشود.

عایق نبودن آب

نگران نباشید. این نما قرار نیست آب را به داخل ساختمان منتقل کند. این مورد تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که مجری نما در زمان نصب از رزین اکریلیک و سیلیکون نما استفاده نمی‌کند. به همین منظور به نصاب نما تاکید کنید که از این موارد در زمان نصب استفاده کند تا نمای شما در برابر رطوبت عایق شود.

ایرادات ظاهری

توجه داشته باشید که در زمان اجرا و استفاده از این نما حتما باید زیر کار تمیز و درستی داشته باشید. چرا که این نما اگر زیرکار ایرادی داشته باشید و به خوبی پیاده‌سازی و اجرا نشده باشد تمامی ایرادات را به وضوح نشان می‌دهد. پس حتما پیش از اجرا و نصب از تمیز بودن زیر کار اطمینان حاصل کنید تا نمای شما به زیبایی هرچه تمام نصب شده و مشکلی به وجود نیاید.

ترک خوردن

یکی از مهم‌ترین معایبی که در خصوص نمای مینرال ساختمان وجود دارد، امکان ترک خوردن است. در برخی از موارد و به دلایل مختلف که عمدتا به جنس نامرغوب متریال‌ها و مشکلات ریزدانه‌ها ممکن است نمای شما دچار ترک شود. سعی کنید که از بهترین متریال و بهترین موارد برای پیاده سازی این نما استفاده کنید. همچنین مجری نما نیز در ترک نخوردن آن موثر است. سعی کنید از کارشناسان حرفه‌ای این حوزه برای نصب کمک بگیرید.

خلاصه اینکه، همانطور که در طول مقاله نیز اشاره کردیم نمای مینرال یکی از بهترین گزینه‌ها برای نمای ساختمان است. شما عزیزان می‌توانید با در نظر گرفتن تمامی مزایا و معایب گفته شده در طول متن اقدام به استفاده از این نمای زیبا و کاربردی کنید. همچنین اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص نمای مینرال دارید می‌توانید با ما در تماس باشید تا شما عزیزان را در این خصوص راهنمایی کنیم.