گالری ما

اطلاعات تماس

دکوراسیون آشپزخانه و طراحی آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه و طراحی آشپزخانه

بدون‌شک یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای آشپزخانه است. برای اینکه بتوانید منزلی زیبا داشته باشید، لازم است به این بخش از خانه توجه داشته باشید. به همین منظور قصد داریم در طول این مطلب شما عزیزان را با طراحی دکوراسیون آشپزخانه بیشتر آشنا کنیم. همچنین یکی از موارد مهم که در آشپزخانه‌های امروزی مورد استفاده است و بیشتر خانم‌ها به آن علاقه‌مند هستند، جزیره آشپزخانه است. به همین منظور در این مقاله از سایت علاوه بر معرفی مهم‌ترین نکات طراحی دکوراسیون آشپزخانه به نکات مهمی پیرامون طراحی جزیره نیز پرداخته‌ایم. پس اگر تازه عروس هستید و یا قصد دارید آشپزخانه خانه خود را مجددا طراحی کنید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

جزیره آشپزخانه چیست؟

جزیره آشپزخانه در واقع همان کانتر است اما یک تفاوت اساسی با کانتر آشپزخانه دارد. تفاوت اصلی جزیره و کابینت و یا کانتر در این است که جزیره از هیچ طرف به دیوار متصل نمی شود و دو طرف آن کاملا آزاد است. بسیاری از خانه‌های مدرن امروزی از این طرح برای آشپزخانه خود استفاده می‌کنند. جزیره یکی از محبوب‌ترین طرح‌ها و بخش‌های منزل برای هر خانم خانه‌داری است. در ادامه قصد داریم شما عزیزان را با مهم‌ترین نکات طراحی آن و سایر اجزای آشپزخانه بیشتر آشنا کنیم.

دلایل استفاده از جزیره در دکوراسیون آشپزخانه

یکی از مهم‌ترین مواردی که در طراحی جزیره وجود دارد، استفاده از آن به عنوان میز ناهارخوری است. جزیره این امکان را به شما عزیزان می‌دهد که دیگر اقدام به خرید میز ناهارخوری نکنید و علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها در کمتر اشغال شدن فضای منزل نیز اقدام بهتر و بهینه تری داشته باشید. به همین منظور از جزیره هم در خانه‌های کوچک و هم در خانه‌های بزرگ می‌توان استفاده کرد.

مهم‌ترین نکات در طراحی جزیره

برای طراحی جزیره باید به برخی از نکات مهم معماری توجه داشته باشید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خصوص جزیره وجود دارد، محل قرارگیری آن است. جزیره آشپزخانه شما به هیچ‌وجه نباید مانع کارکرد سایر بخش های دیگر آشپزخانه باشد. سعی کنید جزیره را به گونه‌ای طراحی کنید که بتوانید بیشترین استفاده را از فضای آشپزخانه ببرید. همچنین می‌توانید از طرح مختلف جزیره برای کارکردهای مختلف مثل میز ناهارخوری، میز نگهداری وسایل آشپزخانه و مواردی از این قبیل استفاده کنید.

مهم‌ترین نکات در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

در این بخش از مقاله قصد داریم شما عزیزان را با مهم‌ترین و بهترین راهکارها برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه بیشتر آشنا کنیم. شما عزیزان می‌توانید با رعایت این موارد زیبایی خاصی به آشپزخانه خود ببخشید.

توجه به نکات ایمنی

پیش از هرچیزی لازم است که به نکات ایمنی و ایمنی محیط آشپزخانه توجه ویژه‌ای داشته باشید. محیط آشپزخانه پر از لوله‌های گاز، سیم‌های برق، وسایل برقی، لوازم نوک تیز و برنده مثل چاقوها و غیره است. به همین دلیل لازم است که نکات ایمنی را در اولویت همه موارد قرار دهید. برای ایمنی بیشتر حتما مسیر لوله‌کشی گازی که به اجاق گاز متصل است را بررسی کنید. در صورت نشتی در اولین مرحله اقدام به رفع آن کنید. همچنین در خصوص کابل‌های برق اگر، سیم روکار یا پریز روکار دارید سیم و پریز را کاملا عایق کنید.

استفاده از رنگ‌های خنثی برای دکوراسیون آشپزخانه

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید استفاده از رنگ‌ها است. سعی کنید از رنگ‌های خنثی برای آشپزخانه خود استفاده کنید. ممکن است در ابتدا شما تمایل به رنگ‌های جیغ و استفاده از رنگ‌های اصلی داشته باشید اما این علاقه به مرور کمتر خواهد شد. در صورتی که از این رنگ‌ها استفاده کرده باشید محیط آشپزخانه برای شما عزیزان دلچسب نخواهد بود. با توجه به این موضوع که آشپزخانه نیز باید همانند بخش‌های بهداشتی تمیز و به دور از هرگونه کثیفی باشد، بهتر است از رنگ‌های روشن مثل سفید، سفید شیری استفاده کنید تا تمیزی آشپزخانه بیشتر به چشم بیاید.

علاوه بر این استفاده از رنگ‌های روشن باعث می‌شود که آشپزخانه شما بزرگ‌تر و دلباز‌تر دیده شود. رنگ‌های تیره معمولا آشپزخانه و محیط را کوچک‌تر و دلگیرتر نشان می‌دهند.

استفاده بهینه از فضا

سعی کنید از فضای آشپزخانه خود به بهینه‌ترین حالت ممکن استفاده کنید. به عنوان مثال اگر آشپزخانه شما گوشه دارد، بهترین گزینه برای محل قرارگیری سینک‌های گوشه است. سینک‌های گوشه علاوه بر این که بزرگ‌تر هستند و آزادی عمل بیشتری به شما می‌دهند. این امکان را به شما عزیزان می‌دهند که از فضای روی کابینت‌ها بهترین استفاده را داشته باشید.

استفاده از گاز‌های رومیزی

یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک استفاده از گاز رومیزی است. گاز رومیزی فضای کمتری را اشغال کرده و به شما این امکان را می‌دهد که کابینت و فضای کانتر بیشتری برای نگهداری ظروف و مواد غذایی خود داشته باشید.

پنجره و پرده‌ها

در صورتی که آشپزخانه شما دارای پنجره است. برای پنجره آشپزخانه بهترین گزینه پنجره‌هایی هستند که امکان باز شدن از بالا را نیز در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند. همچنین برای پرده آشپزخانه بهتر است از پرده‌های زبرا استفاده کنید تا علاوه بر راحتی کار بتوانید به راحتی آن را جدا کرده، بشویید و مجددا آن را نصب کنید.

پرده‌های رولی و پرده‌های زبرا این امکان را به شما می‌دهند که نور آشپزخانه را همان‌طور که دوست دارید تنظیم کنید. به عنوان مثال در طول شب می‌توانید از حالت تاریک و برای روز از حالت نیمه روشن آن استفاده کنید.

خلاصه اینکه، توجه داشته باشید که زیبایی آشپزخانه همانطور که اشاره شد تاثیر زیادی بر روی زیبایی منزل شما خواهد داشت. به همین منظور لازم است که آشپزخانه را به زیبایی هرچه تمام طراحی کرده و اقدام به طراحی دکوراسیون آشپزخانه کنید. با استفاده از نکات گفته شده در طول متن می‌توانید یک آشپزخانه زیبا و با طراحی مدرن و امروزی را در اختیار داشته باشید. با این وجود موارد ذکر شده تمام آن چیزی که برای داشتن یک آشپزخانه مجهز لازم دارید نیست و بسته به فضا و آشپزخانه و نقشه ساختمان ممکن است نیاز به رعایت برخی موارد دیگر نیز داشته باشید.