گالری ما

اطلاعات تماس

ایده‌های جذاب برای طراحی خانه های دوبلکس

ایده‌های جذاب برای طراحی خانه های دوبلکس

اگر خانه دوبلکس دارید و یا یک خانه دوبلکس را به تازگی خریداری کرده اید و به دنبال راهنمایی برای طراحی داخلی خانه هستید، جای درستی را آماده اید. استفاده از برخی وسایل و رعایت برخی از موارد در خانه‌های دوبلکس باعث دوچندان شدن زیبایی خانه شما می‌شود که در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با ایده‌های جذاب برای طراحی خانه‌های دوبلکس بیشتر آشنا کنیم. پس اگر شما عزیزان هم خانه دوبلکس دارید و یا قصد خرید آن را دارید در ادامه این مطلب از سایت همراه ما باشید. اما پیش از هرچیزی در بخش بعدی در ابتدا به معرفی اینکه خانه دوبلکس چیست، پرداخته ایم.

خانه دوبلکس چیست؟

خانه دوبلکس به خانه‌ای گفته می‌شود که به صورت ویلایی بوده و از یک واحد تشکیل می‌شود. به این صورت که طبقه همکف آن شامل پذیرایی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی پذیرایی است. در بخش بالایی خانه نیز اتاق‌ها، حمام، سرویس بهداشتی مجزا و سایر بخش‌های خانه قرار می‌گیرند. اتاق‌ها و پذیرایی نیز از طریق یک راه پله و یا پله گردان مشترک که معمولا در گوشه پذیرایی قرار دارد به هم متصل می‌شوند.

خانه‌های دوبلکس با این وجود که فضای زیادی دارد و انتخاب‌های بسیاری را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد با این وجود ممکن است طراحی داخلی آن به صورت اصولی و زیبا کار دشواری به نظر برسد. اما نگران نباشید در ادامه قصد داریم تا شما عزیزان را به صورت کامل در این خصوص راهنمایی کنیم تا بهترین طراحی داخلی ممکن را بر روی خانه دوبلکس خود پیاده سازی کنید.

مهم‌ترین نکات در طراحی خانه دوبلکس و اجزای داخلی آن

در این بخش قصد داریم شما عزیزان را با مهم‌ترین مواردی که در زمان طراحی خانه دوبلکس باید در نظر بگیرید بیشتر آشنا کنیم. این نکات شامل موارد زیر می‌شود:

پله‌ها

یکی از مهم‌ترین مواردی که در خانه‌های دوبلکس بشدت به چشم می‌آید و تاثیر بسیار زیادی بر خانه شما دارد، پله‌های ساختمان است. سعی کنید پله‌ها را در محل درستی قرار دهید تا بهینه‌ترین حالت ممکن را داشته باشند. شما عزیزان می‌توانید بسته به انتخابی که برای طراحی کلی خانه دارد از پله‌های فلزی و حتی پله‌های چوبی یا پله‌های کلاسیک استفاده کنید.

بهترین ایده برای طراحی خانه‌های دوبلکس در بخش پله‌ها استفاده از پله‌های چرخشی است که نمای بسیار خاصی را به ساختمان شما می‌بخشد. البته توجه داشته باشید که استفاده از پله‌ها نباید به صورتی باشد که پرتی فضای شما را زیاد کند و سعی کنید تا حد ممکن از هدر رفت فضای داخلی خانه جلوگیری کنید.

سرویس بهداشتی و حمام

از دیگر مواردی که در طراحی خانه دوبلکس باید مدنظر داشته باشید، استفاده از دو سرویس بهداشتی مجزا از هم است. یکی در طبقه همکف برای بخش پذیرایی و دیگری در بخش اتاق‌ها و طبقه بالایی ساختمان است. به این دلیل که اتاق‌ها در بخش بالایی قرار دارند ممکن است بالا و پایین رفتن از پله‌ها برای سرویس کمی دشوار باشد به همین منظور می‌توانید از دو سرویس بهداشتی استفاده کنید. در خصوص حمام هم توجه داشته باشید که اگر ساختمان شما دارای حیاط و استخر نیست، بهتر است حمام ساختمان را در طبقه بالا قرار  دهید.

در صورتی که منزل شما دارای استخر در محوطه بیرونی ساختمان باشد می‌تواند یک حمام کوچک علاوه بر حمام اصلی در گوشه‌ای از طبقه اول در نظر بگیرید. همچنین در صورت پیاده‌سازی حمام در طبقه اول سعی کنید حمام مشرف به پذیرایی نبوده و در گوشه‌ها قرار بگیرد.

استفاده از کناف برای سقف

یکی از مواردی که زیبایی خاصی را به ساختمان‌های دوبلکس می‌بخشد، استفاده از کناف برای سقف‌ها است. با توجه به اینکه خانه‌های دوبلکس معمولا سقف‌های بلند و زیادی دارند استفاده از کناف سادگی را از بین می‌برد و زیبایی خاصی را به ساختمان شما می‌بخشد.

نورپردازی

سعی کنید در بخش‌های مختلف داخلی ساختمان از نورپردازی‌های مختلف استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین مواردی که به ساختمان شما زیبایی خاصی می‌بخشد استفاده از نور مخفی و‌هالوژنی در کناره‌ها و بر روی دیوار‌ها است. سعی کنید نور پردازی داخلی به گونه‌ای باشد که بخش‌های مهم مثل قسمت‌هایی که اقدام به نصب تابلو کرده اید را بیشتر در معرض نمایش قرار دهد.

رنگبندی صحیح

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌توان از آن به عنوان بهترین ایده برای طراحی خانه‌های دوبلکس یاد کرد استفاده از ترکیب رنگ‌های سفید و قهوه ای و رنگ چوب است. اگر از این ترکیب رنگ استفاده می‌کنید دست شما برای طراحی داخلی به ویژه قسمت پله باز‌تر است. می‌توانید از پله‌های با طرح چوب استفاده کنید تا زیبایی ساختمان شما را بیش از پیش به نمایش بگذارد.

تراس

یکی از بخش‌های ساختمان دوبلکس که می‌توانید کارهای بسیار زیادی در آن انجام دهید و ایده‌های جذاب برای طراحی خانه‌های دوبلکس در آن زیاد است، بخش تراس طبقه دوم ساختمان است. بهتر است که بخش اتاق خواب‌ها به گونه ای طراحی شوند که یک تراس واحد داشته باشند. در تراس می‌توانید از باربیکیو کوچک ویژه تراس و میزهای بزرگ برای استراحت در زمان صبح و برای مشاهده غروب آفتاب استفاده کنید.

گل و گیاه

یکی از بهترین و جذاب‌ترین ایده‌ها برای طراحی خانه‌های دوبلکس استفاده از گل و گیاهان ساختمانی بزرگ است. شما عزیزان می‌توانید برای زیبایی هرچه بیشتر داخلی ساختمان از درختچه‌ها و درخت‌های گلدانی در گوشه‌های پذیرایی  و یا بر روی بخش کابینت آشپزخانه استفاده کنید. گل و گیاه‌های ساختمانی علاوه بر زیبایی طراوت و اکسیژن بیشتر را برای شما به ارمغان می‌آورند. پس اگر خانه دوبلکس دارید به هیچ وجه از گلدان‌ها و درختچه‌ها غافل نشوید.

خلاصه اینکه، با توجه به این موضوع که در ساختمان‌های دوبلکس فضای بسیار زیادی در اختیار شما عزیزان قرار دارد، می‌توانید ایده‌های بسیار زیادی را در محیط خانه پیاده سازی کنید. در این مطلب از سایت به بخشی از این ایده‌های کاربردی اشاره کردیم. شما عزیزان می‌توانید برای دریافت ایده‌های بیشتر و مشاوره در خصوص طراحی خانه‌های دوبلکس با ما در تماس باشید.