گالری ما

اطلاعات تماس

ویژگی های سبک طراحی داخلی نئوکلاسیک

در ابتدا قصد داریم با یک سوال مهم شروع کنیم. زیبایی داخلی و زیبا بودن فضای داخلی ساختمان چقدر با اهمیت است؟ بدون شک اهمیت این بخش مهم از طراحی ساختمان برای هیچ یک از ما پوشیده نیست. بیشتر ما در طول روز، بیشترین زمان خود را در داخل ساختمان‌هایی می‌گذارنیم که در آن‌ها زندگی می‌کنیم و یا در آن‌ها مشغول به کار هستیم. با این وجود تصور کنید که ساختمان شما از طراحی زیبا و کیفیت لازم در طراحی داخلی برخوردار نباشد. بدون شک به مرور زمان از محیط منزل و محیط کار خود خسته خواهید شد و با مشکلات زیادی روبرو خواهید بود. به همین منظور قصد داریم در طول این مطلب شما عزیزان را با یکی از بهترین سبک‌های طراحی داخلی به نام سبک طراحی داخلی نئوکلاسیک بیشتر آشنا کنیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

ویژگی‌های سبک طراحی داخلی نئو کلاسیک

طراحی داخلی نئوکلاسیک چیست؟

طراحی داخلی نئوکلاسیک به دو اصل بسیار مهم تاکید دارد. مورد اول سادگی و مورد دوم لوکس بودن است. در طراحی داخلی نئوکلاسیک طراح وظیفه دارد تا اجزای داخلی ساختمان و خانه را به گونه ای طراحی کند که علاوه بر کارآمد و سادگی بسیار بالا میزان لوکس بودن کار را نیز به نمایش بگذارد. این نوع از طراحی نمای داخلی ممکن است کمی گران باشد ولی بدون شک یکی از لوکس‌‌ترین و خاص‌ترین سبک‌های طراحی داخلی در سراسر جهان است.

سبک طراحی داخلی نئوکلاسیک را می‌توان یک طرح ترکیبی از طراحی مدرن و طراحی کلاسیک دانست. این طراحی به شما این امکان را می‌دهد که از پر زرق و برق بودن طراحی مدرن بهره مند شوید. در عین حال بتوانید خاص بودن و طراحی تجمل‌گرایانه کلاسیک را با در نظر گرفتن سادگی و ظرافت در اختیار داشته باشید. به همین منظور نئوکلاسیک چیزی ما بین دو طراحی مدرن و کلاسیک است. با طراحی داخلی نئوکلاسیک می توانید تجملات را در عین سادگی و خلوت بودن تجربه کرده و منزلی لوکس داشته باشید.

موارد استفاده از طراحی داخلی نئوکلاسیک

از طراحی داخلی نئوکلاسیک برای تمامی انواع ساختمان‌ می‌توان استفاده کرد. از این طراحی هم برای ساختمان‌های با متراژ کمتر و هم برای ساختمان‌های ویلایی و یا آپارتمان‌های با متراژ بالا می‌توان استفاده کرد. اما لازم است به این نکته مهم توجه داشته باشید که این طرح به دلیل کلاسیک بودن بهتر است در ساختمان‌هایی با متراژ بالا پیاده‌سازی شود. به دلیل همین جلوگیری از شلوغ بودن و در عین حال مدرن بودن این طراحی به یکی از بهترین طرح‌ها برای ساختمان‌هایی که به صورت ویلایی بوده و جزو ساختمان‌های لوکس هستند به حساب می‌آیند. این سبک از طراحی در آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهم‌‌ترین اجزای طراحی نئوکلاسیک

طراحی داخلی نئوکلاسیک از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که بهتر است از آنها در داخل ساختمان خود استفاده کنید. همچنین رعایت برخی از نکات بسیار مهم و ضروری است. در این بخش قصد داریم شما عزیزان را با این نکات بیشتر آشنا کنیم. این اجزا و این نکات شامل موارد زیر می‌شود:

پردهای دو یا چند لایه

در طراحی نئوکلاسیک به هیچ وجه از پرده‌های تخت استفاده نمی شود. بیشترین پرده مورد استفاده در این طرح‌ها به صورت چند لایه و به ویژه دولایه با حالت چین دار است. این مورد به زیبایی کار شما می‌افزاید. سعی کنید رنگ پرده‌ها را با رنگ فرش‌ها و یا رنگ مبلمان تنظیم و ست کنید. توجه داشته باشید که استفاده از پرده‌های کوتاه نیز به هیچ وجه در این نوع از طراحی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. سعی کنید از پرده‌های بلند سراسری که از بالا تا کف سالن هستند استفاده کنید و قد پرده‌ها را بلند در نظر بگیرید.

مبلمان

یکی از دیگر از موارد مهمی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، مبلمان است. در این سبک از طراحی داخلی ساختمان لازم است تا از مبلمان‌هایی با پایه‌های فلزی یا چوبی استفاده کنید. سعی کنید مبلمان شما از رنگ‌های فلز و یا رنگ چوب باشد و به هیچ وجه برای بخش پایه مبلمان از رنگ‌هایی مثل مشکی، طلایی، زرد و … استفاده نشده باشد. بهترین گزینه برای مبلمان استفاده از مدل‌های بدون طرح و با پارچه‌هایی از جنس‌های ضخیم و نرم است.

سعی کنید اگر از مبلمان طرح‌دار استفاده می‌کنید، از طرح‌هایی که دارای تک گل واحد هستند استفاده کنید. مبلمانی که به صورت گل نقش با گل‌های کوچک و با تعداد بالا است دکوراسیون داخلی شما در طراحی داخلی نئوکلاسیک را خراب می‌کند.

فرش‌ها

یکی دیگر از مهم ‌ترین اجزا و ویژگی‌های سبک طراحی داخلی نئوکلاسیک استفاده از فرش‌های با جزئیات زیاد است. سعی کنید از فرش‌های دستباف با رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید. رنگ‌هایی مثل سرمه‌ای و خاکستری و حتی دودی رنگ‌های مناسبی برای شما خواهند بود. توجه داشته باشید که همانطور که پیش‌تر به شما عزیزان عرض کردیم سعی بر این باشد تا رنگ فرش‌ها با رنگ پرده‌ها هماهنگ باشد. برای این کار می‌توانید از رنگ‌های یکسان و رنگ‌های هم گروه استفاده کنید.

سرویس چوب اتاق خواب

در طراحی نئوکلاسیک در بخش اتاق خواب یکی از مهم ‌ترین موارد استفاده از تخت، دراور و میزآرایش است. طراحی داخلی بدون استفاده از تخت امری نشدنی است. پس به انتخاب سرویس چوب خود اهمیت بسیار زیادی بدهید.

استفاده از درب‌های ریلی

برای اینکه نمای خاصی به داخلی منزل خود ببخشید می‌توانید از درب‌های ریلی استفاده کنید. این درب‌ها هم به صورت شیشه‌ای و هم به صورت چوبی در طراحی داخلی نئوکلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خلاصه اینکه، همانطور که در طول مطلب اشاره کردیم طراحی داخلی نئوکلاسیک این امکان را به شما می‌دهد که طراحی‌های مدرن و طراحی کلاسیک را در کنار هم داشته باشید. همچنین تجربه خاصی را از طراحی داخلی ساختمان بدست بیاورید. تجملات به صورت زیبایی در این نوع از طراحی داخلی به چشم می‌آیند و ساختمان شما به صورت کاملا لوکس و مدرن دیده می‌شود. در عین حال خلوت بودن و سادگی باعث می‌شود که در دراز مدت به هیچ‌وجه خسته نشوید.

شما عزیزان اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در خصوص طراحی ساختمان هستید. می‌توانید به بخش‌های مختلف سایت ما مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش بلاگ مقالات ما مراجعه کنید. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما عزیزان کمال تشکر را داریم.