گالری ما

اطلاعات تماس

اصول طراحی نما به سبک مدرن

طراحی نما به سبک مدرن در سال‌های اخیر به یکی از سبک‌های پرطرفدار تبدیل شده است. امروزه خیلی از ساختمان‌ها از این سبک برای طراحی نمای ساختمان خود استفاده می‌کنند. اما این نوع از طراحی شامل چه مواردی است؟ چه نکاتی را برای طراحی به سبک مدرن باید در نظر داشته باشیم؟ در ادامه این مطلب از سایت قصد داریم شما عزیزان را با تمامی دانستنی‌های لازم در خصوص طراحی نما به سبک مدرن بیشتر آشنا کنیم. پس اگر شما عزیزان هم قصد داریم اقدام به طراحی نما به سبک مدرن کنید و یا به دنبال یک سبک خاص برای طراحی نمای ساختمان هستید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

اصول طراحی نما به سبک مدرن

نمای مدرن چیست؟ طراحی نما به سبک مدرن به چه صورت است؟

نمای مدرن یکی از به روزترین روش‌های معماری بوده که برای نمای ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع از نما معمولا از متریال‌ها و مواد مختلف در کنار هم و به صورت ترکیبی استفاده می‌شود. معمولا در نمای مدرن شما شاهد چند رنگ و طراحی‌های تخت و یا زاویه ای خواهید بود.

مهم‌ترین نکات و اصول طراحی نما به سبک مدرن

حال که با طراحی مدرن بیشتر آشنا شدیم قصد داریم در این بخش از مقاله شما را با مهم‌ترین اصول برای طراحی نما به سبک مدرن بیشتر آشنا کنیم. این موارد به شما عزیزان کمک می‌کنند که بتوانید نمای خود را به صورت مدرن طراحی کنید. بهتر است از این اصول برای طراحی خود استفاده کنید تا بهترین خروجی را دریافت کنید. این اصول شامل موارد زیر می‌شود:

داشتن تقارن

یکی از مهم‌ترین اصول در طراحی نما به سبک مدرن وجود تقارن است. این امر باعث می‌شود که توازن برقرار شود که یکی از مهم‌ترین موارد در طراحی به این سبک محسوب می‌شود. طراحی که دارای توازن نباشد در دسته طراحی به سبک مدرن قرار نمی گیرد.

رنگ نما

یکی دیگر از موارد مهمی که در طراحی نما به سبک مدرن وجود دارد، رنگ بندی نما است. در خصوص رنگ‌ها در سبک مدرن می‌توان اینطور گفت که رنگ‌ها بسته به متریال استفاده شده در ساختمان انتخاب می‌شوند. توجه داشته باشید که یکی از مهم‌ترین مواردی که در انتخاب رنگ باید مد نظر قرار دهید رنگ ساختمان‌های مجاور است. رنگ ساختمان شما نباید به گونه ای باشد که باعث شکسته شدن و تضاد رنگی با ساختمان کناری شود.

وجود الگو و پیوستگی

یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که باید در نظر بگیرید وجود الگو و پیوستگی است. در طراحی مدرن معمولا از یک الگو و پیوستگی خاص استفاده می‌شود. به عنوان مثال شما نمی‌تواند برای هر طبقه از ساختمان از سنگ و شیشه‌هایی با رنگ‌ها و متریال‌های متفاوت استفاده کنید. چرا که این مورد باعث عدم پیوستگی و انسجام در نما می‌شود.

برجسته سازی

به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. اگر قصد دارید نمای شما از زیبایی کافی برخوردار باشد لازم است تا بخشی از آن از باقی کار جدا باشد. به این منظور که می‌بایستی بخشی از نمای ساختمان برجسته‌تر از سایر قسمت‌ها باشد تا توجه بیننده را به خود جلب کند. این امر باعث می‌شود که ساختمان شما زیبا و مدرن‌تر به نظر سایرین برسد. برای این برجسته‌سازی می‌توانید از ستون‌ها و یا قاب‌ها و جداکننده‌ها استفاده کنید که بخش خاصی از ساختمان شما را برجسته از سایر بخش‌ها می‌کند. یک نمای تخت کاملا یک دست ممکن است زیبایی لازم را نداشته باشد.

استفاده از شیشه

یکی از مواردی که می‌تواند در طراحی نما به سبک مدرن مورد استفاده قرار بگیرد استفاده از شیشه‌ها در نمای ساختمان است. اگر استفاده از شیشه در نمای ساختمان به صورت اصولی انجام پذیرد زیبایی خیره کننده‌ای را به نمای ساختمان شما می‌دهد. استفاده از شیشه‌هایی با رنگ‌های تیره برای نماهایی با سنگ‌های روشن کار را بیش از پیش زیبا می‌کنند.

نورپردازی

یکی از مهم‌ترین مواردی که در طراحی نمای مدرن باید مدنظر داشته باشید، نورپردازی است. تمامی ساختمان‌های مدرن به سیستم‌های نورپردازی مجهز هستند. در نورپردازی ساختمان مدرن در طول شب نمای ساختمان باید به اندازه روز جلوه داشته باشد. حتی نورپردازی اصولی با زاویه مناسب و استفاده درست از انواع سیستم‌های نورپردازی و انواع رنگ می‌تواند ساختمان شما در زمان شب زیباتر از زمان روز کند. پس به این مورد مهم توجه ویژه‌ای داشته باشید و از سیستم‌های روشنایی با کیفیت بالا استفاده کنید.

عدم استفاده از تزئینات اضافی

سعی کنید سادگی کار را تا جای ممکن حفظ کنید. شما به بخش برجسته نیاز دارید اما این به این منظور نیست که نمای خود را شلوغ کرده و از طرح‌های پیچیده و شلوغ استفاده کنید. به عنوان مثال طراح‌هایی مثل طرح رومی که یک طرح کاملا کلاسیک است از شلوغی و تزئینات زیادی برخوردار است. سعی کنید این تزئینات را حذف کنید تا سادگی جلوه خاص خود را به نمای ساختمان شما ببخشد.

استفاده از متریال‌های مختلف در عین انسجام کار

توجه داشته باشید که استفاده از متریال‌های مختلف به زیبایی کار شما می‌افزاید. اما این نباید به گونه ای باشد که سادگی و انسجام کار را از بین ببرد. سعی کنید تا از متریال‌های متفاوت به صورت متقارن استفاده کنید. برای نمای‌هایی که به سبک مدرن طراحی می‌شوند. می‌توان از موادی به جنس سنگ، بتن، شیشه، چوب و گاها فلز نیز استفاده کرد.

خلاصه اینکه، همانطور که مشاهده کردید یکی از بهترین سبک‌های برای طراحی نمای ساختمان طراحی نما به سبک مدرن است. این سبک از زمانی که معرفی شد مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفت و امروزه در شهر‌های مختلف و چه در داخل ایران و چه در خارج از ایران از این نوع از معماری برای طراحی نمای ساختمان استفاده می‌شود.

شما عزیزان می‌توانید جهت سفارش طراحی نما به سبک مدرن یا سایر روش‌ها با ما در تماس باشید تا کارشناسان ما نیازهای شما را برای طراحی ساختمان رفع نمایند. تیم ما همیشه آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. همچنین اگر به دنبال اطلاعات بیشتری هستید می‌توانید به بخش بلاگ مقالات مراجعه نمایید.